Strony WWW

wizytówki XXI wieku

Strona WWW

Aktualnie strona internetowa stanowi nieodzowny atrybut każdej nowoczesnej firmy chcącej zaistnieć w globalnej sieci informacji.
Każdy z naszych projektów wyposażony jest w panel umożliwiający dokonanie zmian na stronie nawet osobom mającym tylko podstawowa wiedzę z zakresu obsługi komputera.

W dobie ogólnodostępnego internetu mobilnego i zmieniających się nawyków internautów, bardzo ważne jest dostosowanie technologii wykonania strony www do możliwości, które dają obecne wszędzie urządzenia mobilne – smartfony, tablety, netbooki czy ultrabooki. Dlatego nasze ostatnie prace, to właśnie serwisy dostosowane do nowoczesnych urządzeń .

Jak pracujemy

Przygotowanie

  • konsultacje i analiza potrzeb klienta, opracowanie struktury strony, funkcjonalności poszczególnych części serwisu i sposobu nawigacji,
  • przedstawienie projektów – na podstawie otrzymanych wytycznych opracowujemy trzy propozycje graficzne zaprezentowane w formie plików .jpg,
  • właściwy projekt graficzny – projektujemy go wg. Państwa ostatecznych wskazań́ i uzgodnień. Gwarantujemy niepowtarzalny wygląd zgodny z aktualnymi standardami tworzenia serwisów internetowych,
  • przygotowanie projektu dotyczy: strony głównej, listy zakładek-podstron, wszystkich kluczowych podstron serwisu.

Realizacja projektu

  • instalacja i konfiguracja serwisu – konfigurujemy platformę wraz z wszystkimi jej funkcjonalnościami,
  • cięcie grafiki – kodujemy projekt w ramach przejrzystej struktury zgodnej z najnowszymi trendami i standardami w dziedzinie efektywnej budowy stron dostosowując się do wytycznych wyszukiwarek internetowych,
  • prace realizacyjne – przygotowujemy widok szablonów podstron serwisu, elementów graficznych
    na podstrony (kontynuacja), edycję plików HTML i elementów DHTML, edycję formularzy, dodajemy i konfigurujemy pluginy,
  • wprowadzanie danych – wprowadzamy dane do bazy poprzez system CMS lub kodujemy zawartość strony w HTML,
  • technologia mobilna – dostosowujemy stronę do jednej z technologii mobilnych,
  • prace wdrożeniowe – instalujemy i konfigurujemy serwis oraz bazy danych na serwerze klienta.

Prace końcowe

  • szkolenie administratorów i użytkowników,
  • uruchomienie serwisu WWW,
  • 3 miesięczna opieka on-line lub by phone

CMS

WordPress? Co to takiego?

WordPress jest systemem zarządzania treścią (tzw. CMS – Content Management System), służącym do tworzenia stron internetowych oraz do dodawania i modyfikowania ich treści.

Pierwsza wersja WP została wydana 27 maja 2003 roku z myślą o zastosowaniu w blogach. W miarę jego rozwoju (do tej pory wydano już ponad 100 wersji) oprogramowanie stało się w pełni funkcjonalnym systemem CMS. Obecnie WordPress jest najpopularniejszym systemem zarządzania treścią, wyprzedzając drugą Joomle i trzeciego w kolejności Drupala.

Przygotowanie profesjonalnej, funkcjonalnej i bezpiecznej strony internetowej to połowa sukcesu. A druga połowa? To ADMINISTRACJA, ktoś musi dodawać teksty, zdjęcia itp., Oczywiście można zlecić to nam. Jednak dzięki zastosowanej platformie, z powodzeniem zmiany na stronie można w prosty sposób wykonywać samemu. Dlaczego? ponieważ dodawanie treści wygląda podobnie, jak praca w edytorze tekstów np. Microsoft Word lub LibreOffice Writer. Podobnie łatwo można podmieniać zdjęcia, zawartość slajdera, galerii i wykonywać wiele innych czynności.

Kilka faktów na temat WordPress:

Jak podaje w3techs.com (dostęp 16.06.2013) WP posiada 58% rynku CMS;

  • ponad 67 milionów stron w Internecie jest obsługiwanych przez WordPress’a (za http://en.wordpress.com/stats/),
  • aż 22 na 100 nowych domen internetowych w Stanach Zjednoczonych wskazuje na strony internetowe WordPress,
  • w 2011 roku aż 14,7% z pierwszego miliona najpopularniejszych stron w Internecie wg rankingu Alexa korzystała w WordPress,
  • ze wszystkich stron w Internecie, aż 18,4% korzysta w WordPress.

Zalety CMS’a

ŁATWY W UŻYCIU
WordPress to bez wątpienia jeden z najbardziej intuicyjnych i najlepiej zorganizowanych skryptów jakie kiedykolwiek powstały.

INTUICYJNA ADMINISTRACJA
Panel administracyjny został zaprojektowany z duchem użyteczności i prostoty. Już po kilku chwilach wiemy co gdzie jest i do czego służy (a jest tego całkiem sporo!). WordPress posiada niesamowicie wiele funkcji administracyjnych, które dodatkowo można rozszerzyć poprzez wgranie odpowiednich wtyczek.

PROSTA PUBLIKACJA
Nic prostszego! Wpisz swój tekst w wygodnym edytorze, dodaj grafikę lub video, umieść w odpowiedniej kategorii i publikuj. Gdy się pomylisz z pomocą przyjdzie ci wbudowany system rewizji wersji

FUNKCJONALNOŚĆ
Po instalacji dostajesz niesamowitą funkcjonalność, do prowadzenia swojej nowej strony. Masa opcji w panelu administracyjnym sprawia, że możesz dostosować go do swoich indywidualnych potrzeb. Gdy jednak najdzie cię ochota na coś nowego możesz doinstalować sobie odpowiednią wtyczkę i voila!

WordPress może być zarówno prostym blogiem, stroną firmową czy rozbudowanym serwisem społecznościowym – wszystko zależy od twojej wyobraźni

WordPress został zaprojektowany tak by być w 100% zgodnym ze standardami sieciowymi.
Trzeba tutaj dodać, że Google kocha takie strony! Jeśli zdecydujesz się na WordPress’a to twój serwis firmowy, zostanie szybko i sprawie zindeksowany przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie.

SKALOWALNY
Możliwość zastosowania w przypadku prostych, małych stron jak i dużych, rozbudowanych serwisów.

MOBILNY
Edycja zawartości za pośrednictwem tableta, smartfona przy wykorzystaniu zainstalowanej aplikacji mobilnej na wybrany system: Android, iOS lub BlackBerry

WSZECHSTRONNY
Po instalacji dostajesz dostatecznie dużo żeby sprawnie prowadzić nowoczesny serwis www czy bloga, a gdy będziesz potrzebował dodatkowej funkcji po prostu doinstalujesz sobie nową wtyczkę (instalacja jest tu równie szybka i miła jak w przeglądarce).
W Polsce utarło się przekonanie, że systemy autorskie są bardziej bezpieczne. Gdyby tak było, to strona Białego Domu w USA czy strona Porsche stałaby na takim systemie.

Dodatkowo w przypadku poróżnienia się z autorami strony www lub po prostu chęci zmiany firmy obsługującej twoją firmę, która wykonała serwis na na autorskim oprogramowaniu cms mogą wystąpić trudności z wprowadzeniem zmian w kodzie www, koszty dopisania nowych funkcjonalności mogą wynieść tyle ile postawienie nowej strony, obecne błędy lub sztywne założenia nie pozwolą na zmianę serwisu wg nowych założeń.

Kolejnym istotnym często nie branym pod uwagę faktem przez klientów zlecających wykonanie strony, są umiejętności WYKONAWCY, otóż ten sam system typu Open Source – czyli np. WordPress, Drupal, Joomla, Contao czy Typo3, może być lepiej lub gorzej wdrożony w zależności od umiejętności pracujących w agencji reklamowej webmasterów lub programistów

Mobile

Strona mobilna

Wykonywana jest dla użytkowników urządzeń przenośnych: smartfonów czy tabletów.

Można powiedzieć, że technicznie jest ona zupełnie inna od standardowej strony desktopowej. Najczęściej ma inną grafikę, inny sposób nawigacji, czasami inne treści oraz domenę. Domena strony mobilnej najczęściej poprzedzona jest literą „m” oznaczającej mobilność.

Prawidłowa konfiguracja strony mobilnej pozwala na jej automatyczne załadowanie po rozpoznaniu, z jakiego urządzenia korzysta dany użytkownik. Powinna również być zaopatrzona w link do jej pełnej wersji, dedykowany tym użytkownikom, którzy chcą skorzystać właśnie z jej pełnej wersji. Budowa strony mobilnej pozwala, na jej zdecydowanie szybsze załadowanie się na smartfonie czy tablecie w porównaniu z wersją desktopową lub responsywną.

Upraszczając – mobilne strony www, mają osobną wersję mobilną i desktopową, różnią się najczęściej literką m (mobile) poprzedzającą właściwy adres URL w przeglądarce www – zobacz www.klinikiziemlewski.pl www.6media.pl, www.skokjaw.pl (również wersja RWD)

Strony responsywne

Wykonane w sposób, który pozwala na płynne dostosowanie się do rozdzielczości ekranu urządzenia na którym jest wyświetlana. W zależności od wielkości ekranu może zmieniać się zarówno jej wygląd, elementy graficzne, nawigacja oraz zawartość. Zawsze wspólny będzie adres url. obojętnie czy oglądać ją będziemy na ekranie smartfona, tableta czy dużym monitorze jej adres zostanie ten sam. To zawsze praktycznie ta sama strona, tylko inaczej wyświetlana na różnych urządzeniach. Dla użytkowników smartfonów i tabletów ładuje się ona dłużej w porównaniu do wersji mobilnej, o której mowa powyżej.

Podsumowując – strony www, które używają responsive web design (RWD) , to strony które na wszystkich urządzeniach mają te same URLe (adresy w pasku przeglądarki), każdy URL podaje ten sam HTML dla wszystkich urządzeń, a tylko CSS za pomocą zmiany stylów zmienia sposób wyświetlania. (Client-side) – zobacz www.twojaaplikacja.pl www.skokjaw.pl

Wirtualny pracownik

Ja osobiście często firmowy serwis internetowy porównuję do osoby handlowca, którego systematyczny rozwój przekształca się w coraz większą ilość pozyskanych klientów i kontraktów. Dlaczego? Proszę zwrócić uwagę na poniższą analogię.
Dział handlowy ma za zadanie obsługę już pozyskanych oraz zdobywanie nowych klientów dla swojej firmy. Podobnie jest z odpowiednio zbudowaną i promowaną stroną internetową.

Wielu moich klientów już w kilka tygodni po stworzeniu dla ich firm strony www oraz po przeprowadzonej kampanii promocyjnej przekonało się, że wydatek ten nie był tylko wyrzuceniem pieniędzy na modny gadżet, a stał się inwestycją, dzięki której zapłacili za niego nowi klienci.

Jedna sprawa to pozyskiwanie klientów, druga natomiast to właśnie sprawa kosztów. Widzę tutaj kolejne podobieństwo. Przy zatrudnieniu pracownika działu handlowego na początku firma ponosi koszty związane z wyposażeniem go w narzędzia pracy. W dzisiejszych czasach często jest to samochód, laptop, telefon komórkowy, podstawowe szkolenie produktowe i wdrożenie do przyszłych zadań.

Właśnie koszty poniesione na przygotowanie stanowiska pracy często porównuję z kosztami stworzenia profesjonalnej firmowej strony www. Kolejne stałe koszty, które generuje handlowiec: paliwo do samochodu, koszt telefonu stacjonarnego i komórkowego, szkoleń i delegacji, a wreszcie miesięczne wynagrodzenie i premie, porównuję odpowiednio do miesięcznych kosztów promocji strony www. Mam tutaj na myśli wydatki na linki sponsorowane, pozycjonowanie w wynikach naturalnych, dbanie o pozytywny wizerunek na forach internetowych oraz o pozytywne opinie o naszej firmie i produktach.

Odpowiednio wynagradzany i wspierany handlowiec działa, czyli przynosi korzyści firmie i kosztuje, podobnie jak systematycznie promowany firmowy serwis www z małym jednak plusem dla strony www – nie ma urlopu, nie chodzi na L-4 i co ważne nie przejdzie do konkurencji.