Analityka internetowa

„Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, to nie będziesz mógł również tego poprawić”

Powyższe zdanie przeczytane doskonale oddaje sens instalowania oraz czytania i rozumienia profesjonalnych statystyk do analityki internetowej. Najpopularniejsze i bezpłatne jest narzędzie wyszukiwarki google – Google Analytics. W działalności biznesowej każda dobrze zarządzana firma czy korporacja stara się mierzyć, standaryzować i badać co tylko jest możliwe. Wszystko po to by zorientować się co należy poprawić aby móc osiągać jeszcze lepsze wyniki swoich działów sprzedaży, produkcji czy marketingu.

Dział marketingu, często bada sens wydawanych pieniędzy na tradycyjne formy reklamy, umieszczając osobne numery telefonów w poszczególnych reklamach prasowych, książce telefonicznej czy billboardach, dając upusty przy powołaniu się na daną ulotkę czy konkretną akcję reklamową. Ma to na celu sprawdzenie ile kontraktów spłynęło dzięki konkretnej formie reklamy. W dobie Internetu wydatki na marketing internetowy z roku na rok stanowią coraz bardziej pokaźną sumę w budżetach reklamowych większości firm. Te same osoby badające zwrot wydatków reklamowych z innych mediów zapominają lub po prostu nie wiedzą, że ruch na stronie www może dostarczyć ogromnej ilości informacji.

Odpowie m.in. na pytania:

  • Skąd się bierze nasza sprzedaż?
  • W jaki sposób internauci trafiają na naszą stronę www?
  • Jakich słów używają w wyszukiwarkach internetowych?
  • Jakie internetowe bazy danych czy katalogi kierują nam klientów?
  • Co użytkownicy robią odwiedzając nasz serwis www ?
  • W którym momencie rezygnują z zakupów lub wysłania zapytania ofertowego?
  • Czy to właśnie układ i nawigacja naszej strony www może ich do tego zniechęca?
  • Wreszcie czy i jakie akcje marketingowe są najbardziej skuteczne?

Czyż odpowiedzi na powyższe pytania nie są ważne dla sukcesu finansowego waszej firmy, a często również waszych karier Szanowni Marketingowcy?

Na początku należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie – Po co jest firmowa strona www?

Po co jest nasza strona www?
Czego się po niej spodziewamy?
Jakie cele jej istnieniu postawiliśmy?

Niewątpliwie aby odpowiedzieć na powyżej postawione pytanie musimy zdać sobie sprawę z tego czy nasza strona jest po to by:

  • sprzedawać moje produkty i usługi, pozyskiwać nowych klientów
  • służyć do obsługi klientów już pozyskanych
  • budować bazę przyszłych klientów
  • zwiększać świadomość naszej marki w Internecie

Jeżeli już to zdefiniujemy, pojawią się kolejne pytania dotyczące użytkowników strony www. Czy są oni nowymi internautami odwiedzającymi naszą stronę czy już na niej byli, jakie są ich zachowania na niej, jakie podstrony odwiedzają, jak się poruszają, gdzie kończą swoją bytność w serwisie, która część serwisu jest najczęściej opuszczana, ile czasu spędzają na stronie, czy są to użytkownicy, których wejścia są kupione przez nas kampaniami linków sponsorowanych czy też wygenerowane z naturalnego pozycjonowania lub z innych witryn odsyłających. Wreszcie z pewnością pojawi się pytanie dlaczego ilość klientów czy zapytań wygenerowanych z serwisu www nie odpowiada naszym założeniom?

Dlaczego tak jest, co poprawić oraz na wszystkie pytania powyżej odpowie nam właśnie Analityka Internetowa, czyli zrozumienie i prawidłowa interpretacja danych, które dostarczą nam statystyki Google Analytics zainstalowane na naszej stronie www.

Często w natłoku spraw lub po prostu z braku wiedzy w wielu firmach stosowana jest zasada – raz zainwestowaliśmy w stronę www i żyje ona swoim życiem, nawet jeśli pamiętamy o niej i jakoś ją promujemy, to nie mamy czasu na weryfikację naszych decyzji, skuteczności naszych działań lub pracy agencji reklamy SEM czy SEO. Wierzymy, że jak wydajemy pieniądze, to jakoś to będzie – firma jest widoczna w Google, szefostwo jest zadowolone, a konkurencja nas szanuje bo nas na to stać.

Czy nie lepiej jednak wiedzieć jakie efekty dają nam wydawane pieniądze?

Zachęcamy wszystkich do zainstalowania statystyk Google Analytics. Jeżeli nie macie Państwo czasu lub nie posiadacie wiedzy pozwalającej na ich interpretację, proponuję zlecić to specjalistom w tej dziedzinie, czyli nam.

Instalacja Google Analytics jest bezpłatna, w razie potrzeby służymy pomocą zarówno przy samej instalacji jak i interpretacji wyników. Każdemu z naszych klientów, podstawowe raporty Analytics dostarczamy w cenie wykonywanych usług jako wartość dodaną.

Certyfikaty